Comunicat de la candidatura de Mavi Mestre sobre algunes estratègies electorals utilitzades per la candidatura del professor Martínez

Aquesta campanya electoral al Rectorat de la Universitat de València està sent diferent d’altres. Diferent quant a la seua durada que, per primera vegada i per decisió del Claustre, és d’un mes per a la primera volta i quasi dues setmanes en aquesta segona volta.

Però sobretot, diferent per les formes, per l’ús partidista d’alguns temes i per l’ús que s’està fent dels mitjans de comunicació, i molt especialment de les xarxes socials, per a manipular les idees i fins i tot intentar manipular opinions.

Una de les coses que més ens preocupa de les formes que ha utilitzat repetidament la candidatura del professor Martínez en aquesta campanya, és l’ús que s’ha fet del Twitter de la Facultat d’Infermeria i Podologia per a llançar missatges clarament electoralistes i molt tendenciosos en favor de la seua candidatura, de la qual forma part l’actual degà d’aquesta Facultat.

La candidatura de Mavi Mestre va denunciar aquest fet a la Junta Electoral, aportant proves de les quals reproduïm ací algunes:

Ens consta que la Junta Electoral ha fet fins a tres requeriments perquè es retiren immediatament aquests missatges, sense perjudici de les actuacions que puguen iniciar, ja que aquest comportament pot implicar una infracció, fins i tot greu, de la normativa electoral (art. 19 del Reglament Electoral General). La nostra candidatura, com a part interessada, ha rebut còpia d’aquests requeriments, perquè els missatges no van ser retirats inicialment en la seua totalitat. L’excusa adduïda per les persones responsables: ‘un problema tècnic’, és poc creïble.

Però, encara que els tuits es retiren, ens preguntem: Tot és vàlid en una campanya electoral? Tot és vàlid per a guanyar unes eleccions? Són aquestes les formes i les persones que volem per a dirigir la nostra institució? Volem vicerectorats que només treballen per al seu Centre? Aquestes són les persones que parlen de transparència? Aquest és el canvi que volem?

A la nostra candidatura ho tenim clar: NO. El que volem és una Universitat que millore contínuament, però des de la veritat i el respecte a les persones. Volem una Universitat en la qual totes i tots treballem conjuntament i en el mateix sentit. Volem una Universitat de València forta i compromesa amb les persones, transparent i dialogant.

%d bloggers like this: